.jpg)
Ako ste ikada poželeli da mališanima od najranijeg uzrasta ponudite nešto više od običnih slika, interaktivne knjige iz serijala Mališani uče idealan su prvi korak u istraživanje sveta. Ovi veliki i čvrsti kartonski formati, sa šarenim ilustracijama, teksturama, prozorčićima i ogledalcima, podstiču radoznalost, razvijaju čula i stvaraju prve važne veze između onoga što dete vidi, dodiruje i izgovara.
Rani razvoj kreativnosti nastaje upravo kroz ovakva iskustva: kada dete istražuje različite materijale, kada ima svoj individualni odgovor na ono što vidi i dodiruje i kada mu damo prostora da uči bez unapred zadatog cilja. Kroz dodir, igru i zajedničko listanje knjiga grade se snažne moždane veze, koje prate dete u učenju jezika i razvijanju pažnje, samostalnosti i maštovitog razmišljanja.
Prvi koraci kroz svakodnevicu
Ova vizuelno bogata knjiga otvara vrata u svet predmeta koji okružuju dete svakog dana. Zahvaljujući krupnim ilustracijama, jednostavnim rečima i elementima koji se pomeraju i dodiruju, mališani razvijaju čulnu integraciju i veštine istraživanja. Prozorčići, različite teksture i ogledalca podstiču ih da povežu slike, reči i dodir dok samostalno otkrivaju svoj mali univerzum.
Prvi susret sa čudesnim stvorenjima
U ovoj knjizi mališani upoznaju prve životinje, uz ilustracije namerno prilagođene najranijem uzrastu. Teksture, preklopni elementi i ogledalca pozivaju dete da koristi prste, ruke i pogled istovremeno, što razvija finu motoriku i koordinaciju oko–ruka. Kroz igru, dodir i otkrivanje, dete ne samo da uči reči već stvara i emocionalnu povezanost sa svetom životinja.
Zašto su interaktivne knjige važne do 2 godine života?
Prema vodećim pedagoškim i razvojnim smernicama, senzorne i taktilne knjige pomažu deci da grade samopouzdanje, radoznalost i imaginaciju. Okretanje stranica, pokazivanje na ilustracije, dodirivanje različitih materijala i istraživanje prozorčića direktno utiče na:
-
razvoj fine motorike i preciznih pokreta prstiju;
-
koordinaciju oko–ruka i orijentaciju u prostoru;
-
učenje prvih reči kroz povezivanje slika, dodira i zvuka;
-
emocionalnu sigurnost kroz zajedničko čitanje;
-
stvaranje kreativnih i maštovitih odgovora na nove podsticaje.
Sve ove aktivnosti podstiču individualni razvoj deteta, bez pritiska i očekivanja, stvarajući iskustvo učenja koje je prirodno, zabavno i podsticajno.