Pretraži sajt

Šta knjigu „Neke druge majke“ izdvaja od drugih trilera?

22.
3.
2024.

Kakve tajne stoje iza smrti Sofi Blejk?

Novi književni talas posebno je afirmisao psihološke trilere među čitalačkom publikom. U tom žanru istakla se i savremena britanska autorka Ketrin Fokner, dok je njen debitantski roman Neka druga ja ubrzo po objavljivanju osvojio sve eminentne bestseler liste. Iako je u mnogim slučajevima gotovo nemoguće ponoviti, ili prevazići, postignut uspeh – s vremena na vreme ostane zabeležen poneki pozitivan primer. Stoga treba navesti upravo Ketrin Fokner, autorku kojoj je i drugi put zaredom pošlo za rukom da napiše vrhunski roman. Sledstveno tome, u nastavku vas očekuju utisci o trileru Neke druge majke.

Radnja romana odvija se nelinearno i ispripovedana je iz pozicije dveju glavnih junakinja, Taš i Sofi. Najpre nas gotski prolog vodi u sadašnjost, nadomak Severnog Kornvola, nagoveštavajući zlokobnu atmosferu – iz koje ujedno pulsiraju velom skrivene tajne. Nakon kratkog i efikasnog uvoda na red dolazi i upoznavanje sa centralnim likovima, a prvi zaplet nastaje usled misteriozne smrti dvadesetjednogodišnje dadilje Sofi Blejk. Iako fatalna posekotina na glavi i mnogi drugi parametri ukazuju na ubistvo, ubrzo se slučaj zatvara i smrt ostaje zabeležena kao puka slučajnost. Godinu dana kasnije, na istom mestu gde je telo nesrećne devojke pronađeno, ukrštaju se putevi novinarke Taš i Džejn Blejk. Obe žene tragaju za odgovorom na jedno pitanje – ko je ubio Sofi Blejk?

Iz poglavlja u poglavlje napetost kontinuirano raste, dok drugi zaplet nastaje u trenutku kad Taš u dečjoj igraonici upozna tri žene – pritom i ne sluteći kakve sve tajne one skrivaju iza zidova naizgled savršenih domova. Istovremeno pratimo i drugu narativnu liniju, iz ugla Sofi Blejk, koja dodatno komplikuje radnju i donosi sasvim novu perspektivu celokupne priče. Kako vreme odmiče, atmosfera postaje ispunjena osetnom tenzijom, briše se linija između istine i laži, prošlosti i sadašnjosti – te u jednom momentu ostajemo u nedoumici i pitamo se – da li je Taš žrtva, svedok ili počinilac?

Zbog čega treba pročitati roman?

Autorka Ketrin Fokner se godinama bavila istraživačķim novinarstvom, što se ogleda u književnom liku novinarke Taš Karpenter, koja ni najmanju sitnicu tokom istrage ubistva ne prepušta slučaju. Stoga, ukoliko tražite uverljive književne junakinje i realističnu radnju – roman Neke druge majke se neizostavno treba naći na vašoj čitalačkoj listi.

Iako su ubistvo i istraga u fokusu, roman Neke druge majke otvara i brojne važne teme, kao što su majčinstvo, porodično nasilje, mobing, manipulacija. Autorka sasvim vešto i znalački dotiče svaku od navedenih tema, a upravo u tom segmentu leži jedna od najboljih strana ovog psihološkog trilera.

Naposletku, treba istaći i činjenicu da je ovaj triler dinamičan, smeo i pun preokreta. Samim tim će u kontinuitetu držati svačiju pažnju, dok otkriće poslednjeg delića zamršene književne slagalice postaje svojevrsno iznenađenje čak i za najzahtevnije poštovaoce ovog žanra.

recenziju priredio novinar Nikola Krstić